O 3DIPhE

Three Dimensions of Inquiry in Physics Education (3DIPhE) jest prowadzony w ramach projektu  ERASMUS+ KA (No.2017-1-SI01-KA201-035523).

Celem projektu jest wzmocnienie wykorzystania potencjału metody odkrywania przez dociekanie przez trzy grupy: nauczycieli, uczniów i trenerów. Więcej o celach projektu znajduję się tutaj.

3DIPhE opiera się na różnych typach i poziomach dociekania naukowego w edukacji fizyki:

  • Inquiry Based Learning (IBL), czyli odkrywanie przez dociekanie podczas nauki fizyki przez uczniów
  • Practitioners’ Inquiry (PI), czyli prowadzenie badań na małą skalę podczas nauczania fizyki przez nauczycieli
  • inquiry of coaching, czyli prowadzenie badań na małą skalę podczas szkolenia nauczycieli w grupach PI przez partnerów
  • educational research design (EDR) – badania naukowe dotyczące całego projektu 3DIPhE.

Projekt 3DIPhE został przyznany na 36 miesięcy (IX 2017 – VIII 2020) konsorcjum składającym się z siedmiu organizacji z czterech państw europejskich: Słowenii, Belgii, Irlandii i Polski.

W trakcie trwania projektu powstaną dwie grupy szkoleniowe dla nauczycieli, tzw. PLCT1 i PLCT2. Zarówno grupa z pierwszego jak i drugiego cyklu odbędzie 7 spotkań szkoleniowych, które zakończą się konferencją krajową. W trakcie konferencji zostaną przedstawione przede wszystkich wyniki badań przeprowadzone przez uczestników w odpowiedzi na zadane pytania badawcze. Każdy uczestnik szkolenia przygotuje prezentację multimedialną oraz plakat.

W 2020 roku nauczyciele biorący udział w projekcie będą mogli przestawić swoje wyniki podczas konferencji międzynarodowych.